چالش پرداخت حقوق برای دولت فلسطین

چالش پرداخت حقوق برای دولت فلسطین
پس از یک ماه تاخیر، دولت فلسطین دستمزد کارمندان خود را به طور ناقص پرداخت کرد.
کد خبر : ۱۶۷۴۲۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، دولت فلسطین از پرداخت دستمزد ناقص کارمندان خود برای ماه آگوست و تاخیر یک ماهه کامل همزمان با رنج این کشور از بدترین بحران مالی که در معرض آن است، خبر داد.

این موضوع در بیانیه‌ای از سوی وزارت دارایی فلسطین منتشر و در آن اعلام شد که حقوق کارکنان خود را در روز چهارشنبه به میزان ۷۰ درصد حقوق و حداقل ۳۵۰۰ شِکِل (۹۲۰ دلار) پرداخت خواهد کرد.

این وزارتخانه تصریح کرد:  بیش از ۷۰ درصد شاغلان، یعنی کسانی که حقوق آن‌ها از ۳۵۰۰ شِکِل بیشتر نباشد، حقوق کامل خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: وزارتخانه تایید می‌کند که مابقی حقوق واریز نشده به عنوان بدهکاری به کارکنان محاسبه شده و در صورت امکان پرداخت خواهد شد.

از نوامبر ۲۰۲۱، کارمندان دولتی در فلسطین که تعداد آن‌ها به ۱۴۶۰۰۰ نفر می‌رسد، به دلیل ناتوانی دولت در تأمین کل صورت‌حساب دستمزد ماهانه، دستمزد‌های کاهش یافته دریافت می‌کنند.

این در حالی است که کل صورتحساب دستمزد بخش دولتی (کارمندان، بازنشستگان، نیم حقوق مانند کمک هزینه زندانیان، مجروحان، خانواده شهدا و سایر یارانه ها) به حدود یک میلیارد شِکِل در ماه (۲۶۶ میلیون دلار) می‌رسد.

از زمان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در اکتبر ۲۰۲۳، تل آویو کسر‌های مالیاتی خود را از صندوق‌های مالیاتی فلسطین به میانگین ماهانه بیش از ۴۰۰ میلیون شِکِل (۱۰۹ میلیون دلار) افزایش داده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر